Firma Bridgestone, która jest jedynym dostawcą opon dla zespołów F1 ogłosiła dzisiaj kilka drobnych zmian na zbliżający się sezon.
Powrót slickówW sezonie 2009 opony typu slick w F1 powrócą po 11 latach nieobecności, kiedy to w Formule 1 dozwolone było używanie jedynie rowkowanych opon. Powrót slicków oznacza, że zespołom będzie można zaoferować znacznie bardziej miękką mieszankę ogumienia, która znacząco poprawi przyczepność mechaniczną. Wraz z powrotem slicków FIA zmieniła również zasady dotyczące aerodynamiki, które można z łatwością zaobserwować w nowych bolidach.
Dobór ogumienia
Od sezonu 2007 kierowcy byli zobligowani do użycia dwóch mieszanek ogumienia podczas jednego wyścigu- jednej twardszej, drugiej miększej. Twardsza charakteryzowała się większą wytrzymałością, a bardziej miękka pozwalała uzyskiwać lepsze czasy kosztem dystansu jaki można było na niej przejechać.
W tym roku Bridgestone także będzie dostarczać zespołom dwie mieszkanki opon, które jednak będą znacznie bardziej różniły się od siebie. W poprzednich latach japoński producent opon zawsze dostarczał dwie zbliżone do siebie opony, np. twardą i średnią, w tym roku może zdarzyć się ekstremalna sytuacja, w której zespoły otrzymają mieszankę twardą i super miękką. Dalej pozostaną do wyboru cztery mieszkanki: twarda, średnia, miękka i super-miękka.
Ze względu na zniknięcie z opon rowków, bardziej miękka mieszanka opon będzie oznaczona zielonym paskiem na całym profilu opony.
Miesznaki opon na pierwsze pięć wyścigów
Australia - super-miękka, średnia
Malezja - miękka, twarda
Chiny - super-miękka, średnia
Bahrajn - super-miękka, średnia
Hiszpania - miękka, twarda
26.02.2009 18:30
0
i to mi sie podoba
26.02.2009 18:37
0
Teraz będą widoczne różnice. Wcześniej jak była np. Miękka to twardsza była Średnia, a teraz bd Twarda.
26.02.2009 19:04
0
ehh, czemu zielonym? przeciez to spaskudzi wyglad bolidu, i tak niepieknego juz
26.02.2009 19:04
0
..moze w kolorach teczy? co za cyrk:/
26.02.2009 19:05
0
no w końcu będzie to widoczne, a nie po kilku okrążeniach biały pasek znikał z opon.
26.02.2009 19:18
0
Lepszy by był żółty jak w dawnych czasach. Ale to tylko moje zdanie
26.02.2009 19:19
0
Lepszy by był żółty napis BRIDGESTONE i inne literki jak w dawnych czasach. Ale to tylko moje zdanie
26.02.2009 19:34
0
Jak opony będą dużo bardziej miękkie to kierowcy tacy jak Hamilton i Kubica będą mieć problem...
26.02.2009 19:37
0
ja bym chciał żeby zespół mógł sobie dobierac mieszanki jakie chce na gp, a nie Bridgestone wybiera. np Ferrari by dobrało super-miękka i średnia, a BMW miękką i twardą, ale nie wszyscy muszą się z tym zgadzac
26.02.2009 19:44
0
Łuki- zgadzam się, teamy powinny wybierać mieszanki. I nie powinno być przepisu o użyciu obydwu.
26.02.2009 20:26
0
Również zgodzę się z Łuki. W końcu każdy bolid inaczej reaguje na poszczególne mieszanki. Ale no cóż... monopol!
26.02.2009 20:41
0
Fajnie ze dochodzi mieszanka super miekka ciekawe jak kierowcy beda na niej jezdzic dobrze czy zle.
26.02.2009 20:47
0
ciekawe na ile kółek starczy super miekka mieszanka
26.02.2009 20:48
0
:)
26.02.2009 21:14
0
Budyń_F1 w poprzednim sezonie także istniała mieszanka super miękka, ale Bridgestone dostarczało ją na ledwie kilka wyścigów w sezonie np. Kanada czy Monaco
26.02.2009 22:20
0
ptasior- co do Hamiltona, to się zgadzam- może mieć kłopoty. Jednak co do Kubicy- no nie wiem, mogę się mylić, ale wydaje mi się, że on nie miał jakiś szczególnych problemów z " niszczeniem" opon ...
26.02.2009 22:20
0
wiecie co zauwazylem ze w 2008 r nie bylo zadnego dachowania ale najbliżej był fisico (australia) a oponami to sie ciesze ze powracają
26.02.2009 22:23
0
Dlaczego zielony? Bridgestone solidaryzuje sie z akcja Make Cars Green czy jakos tak. Pronuje oszczedzanie srodowiska itp. Honda przeciez zrezygnowala z reklam na rzecz Earth's Dreams, podobnej akcji. Taka moda i pokazanie jacy to jestesmy ekologiczni mimo ze tak naprawde nie jestesmy. :P [bo nie wierze, ze te opony to sie wyrabia z uzyciem 100% naturalnej technologii]. Po prostu marketing ;]
26.02.2009 22:23
0
fajnie
26.02.2009 22:27
0
może nie było dachowania dlatego, że bolidy f1 owego dachu nie posiadają? ;]
26.02.2009 22:41
0
dobra guma nie jest zła...
26.02.2009 22:45
0
ciekawe, w jakich wyścigach teamy dostaną twardą i super-miękką mieszankę... a kolor zielony na profilu opony może wyglądac całkiem dobrze;)
26.02.2009 22:48
0
A jak będą wyglądały opody na deszcz?
26.02.2009 22:51
0
walerus, na ciebie można zawsze liczyć, w końcu się doczekałem.
26.02.2009 22:52
0
te zielone paseczki to nieporozumienie, żeżeli to będzie wyglądało tak jak na testach. Były kompletnie niewidoczne
26.02.2009 22:54
0
gustavof199 normalnie, jak do tej pory, no przecież po mokrej nawierzchni nie będą zapierniczać na slickach no nie
26.02.2009 22:58
0
a co do tej zieleni, to już chyba by był lepszy cały profil ale biały...
27.02.2009 01:44
0
@14797 - oj jak fajnie, że opony powracają, bo jak dotąd jeżdżono na samych felgach i to bez dętek ;)
27.02.2009 06:57
0
lipens- zależy gdzie. W Australii max. na 12-15.
27.02.2009 07:24
0
nareszcie jakieś konkrety przed sezonem. a onetowcy cisza!
27.02.2009 08:15
0
lepiej byłoby białym
27.02.2009 13:43
0
jeśli chodzi o zużycie opon, to ładny może być przez to bałagan w przyszłym sezonie...
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się